Portfoliespørgsmål
Vælg i gruppen en
målgruppe fra pædagogisk praksis
Planlæg med inspiration
fra Lotte Nyboes tabel for læringsdesign (Pædagogik som viden og handling af Søren K. Lauridsen
m.fl. (red.) s. 245-246)
en aktivitet for målgruppen. Gennem aktiviteten skal målgruppen dels tilegne
sig kompetencer ift. den pædagogiske opgave (lovgivning) og dels ift. digitale
kompetencer og/eller digital dannelsen.
Vi vil lave et tiltag
udsatte anbragte unge mellem 18 og 29 år. De skal i løbet af en uge tage ca. 5
billeder af de ting der int. dem mest i deres
hverdag og evt. deres drømme. Vi vil efterfølgende lægge billeder op i skema
hvor billederne skal sammenholdes med deres kompetencer, indsatsområder og
fokusområder. Dette for at give de unge en større selvindsigt og forståelse
gennem refleksion.
Individuelt arbejdsspørgsmål:
I hvilken grad besidder
du de digitale kompetencer nævnt på s. 235-236 (Pædagogik som viden og handling af Søren K. Lauridsen
m.fl. (red.), og
hvordan kommer de i spil ift. aktiviteten?
Ingen kommentarer:
Send en kommentar