Peter observationer.
Professional Kommunikation.
Eks 1:
Pædagogen skal hjælpe et barn med at lave en halskæde, barnet har svært ved at finde ud af hvordan det skal gøres. Pædagogens tilgang til barnet er at hun ligger hånden på barnets arm, og derved skaber en god kontakt og får fuld opmærksomhed fra barnet, og kan nu forklare barnet hvordan hun skal gøre for at lave halskæden.
Eks 2.
Børnehaven bruger SMTTE-Model til at lave handleplaner på hvert enkelt barn, og bruger det til at holde fokus, samt videregive informationer til forældre arbejde.
Eks 3.
Pædagogerne bruger MARTE-MEO, til at observere, analysere og reflektere over pædagogiske tiltag.
Eks 4.
Pædagogerne var meget opmærksom på et nyt barn som var startet, de hjælper barnet med at sige farvel til forældre og er meget nærværende ved barnet dagen igennem.
Eks 5.
Inden fællesspisning, var der samling på hver stue, børnene sætter sig i rundkreds sammen med pædagogerne, her er der forskellig pædagogiske aktiviteter. Det vi observerede var at der var gemt dyr under et tæppe, der blev taget 1 dyr frem ad gangen, børnene skulle række en hånd i vejret hvis det vidste noget om det dyr, pædagogerne var god til at forklare til børnene.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar