tirsdag den 20. januar 2015

Brians observationer.

Professionel kommunikation.
1.       Der er pige som ikke har et sprog og  pædagogen kan ikke forstå pigen som er fra Marokko. Hun prøver at forstå pigen men opgiver til sidst og afviser hende ved at aflede hende mod noget andet. Pigen bliver ked af det.
2.       Når børnene skulle samles og sidde roligt ned og lave en fælles aktivitet, gik pædagogerne ned på knæ og snakkede med børnene i øjenhøjde. Dette virkede herefter positivt.
3.       Børnene fik af vide at de skulle blive ved bordet mens de spiste. Da pædagogen var færdig med sin mad rejste denne sig og gik.
4.       Alle børnene skulle ud og lege og i deres overtøj. En dreng kan ikke komme ordentlig i sit tøj efter gentagne forsøg. Han spørger til sidst om jeg vil hjælpe og det gør jeg. Pædagogen siger efterfølgende at barnet skulle have været ude at lege uden denne hjælp og barnet måtte acceptere at tøjet generede.
5.       Pædagogerne gør opmærksom på overfor os, at der er fire tosprogede drenge de gerne ville have integreret i den øvrige børnegruppe. Når  de skal på legepladsen leger de fire drenge efterfølgende helt uden opsyn og vejledning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar